Så blev det nu. der skal vælges | ||
|
||||||||||||||
Så blev det nu. der skal vælges Hvem skal betale prisen? Når boliger ikke kan sælges Og Danmark står midt i krisen Nu sidder vælgerne så tilbage for valgmaskinen er sat i sving Så lur mig, nu bruger de tyve dage På at sige slet ingenting På valgdagen er der kun et at gøre Bliv endelig ikke derhjemme Sæt dit kryds, hvis andre skal høre Hvordan du vil bruge din stemme Hvis du vælger ikke blot at se til Så kan du klage, alt det du vil |
haleløs | 2011-08-27 08:37:37 | |
JAMEN; det' jo da heeelt ligegyldigt, hvem man stemmer på, når begge 'fløje' vil (stort set) det samme!
Rød fløj vil jo da nok ikke overtage de gamle ministerbiler og -gardiner?
Og 'blå fløj' vil jo netop spare sig ud af krisen ved at sende check til boligkøberne i håb om at disse så køber nye, behagelige sofaer, hvor i de så kan sidde og vente i på den (nu vistnok gratis) digitale tinglysning ...
venligst ...
Rød fløj vil jo da nok ikke overtage de gamle ministerbiler og -gardiner?
Og 'blå fløj' vil jo netop spare sig ud af krisen ved at sende check til boligkøberne i håb om at disse så køber nye, behagelige sofaer, hvor i de så kan sidde og vente i på den (nu vistnok gratis) digitale tinglysning ...
venligst ...
chilsen | 2011-08-27 11:57:54 | |
Hejsa. Jeg synes digtet er udmærket. Dog synes jeg ikke 2. og 3. strofe fungerer. Altså rytmen. Sætningerne duer ikke rigtigt med rimene. Tror de er for lange, ved ikke. Eller også er jeg bare stadig fuld :)
poeten | 2011-08-27 13:47:30 |
Jeg har rettet lidt til. Håber det Hjalp. venligst
haleløs | 2011-08-27 13:39:45 | |
JAMEN; må så blot henvise til Grundloven http://www.grundloven.dk/
$32 stk.2 Stk. 4. 'Mandaterne bortfalder i intet tilfælde, før nyvalg har fundet sted. '
§ 56 Folketingsmedlemmerne er ene bundet ved deres overbevisning og ikke ved nogen forskrift af deres vælgere.
Synspunktet 'en politik som tilgodeså en human og medmenneskelig holdning' er jo også et definitionsspm. - iflg. DF's præstefætre ;)
venligst ...
$32 stk.2 Stk. 4. 'Mandaterne bortfalder i intet tilfælde, før nyvalg har fundet sted. '
§ 56 Folketingsmedlemmerne er ene bundet ved deres overbevisning og ikke ved nogen forskrift af deres vælgere.
Synspunktet 'en politik som tilgodeså en human og medmenneskelig holdning' er jo også et definitionsspm. - iflg. DF's præstefætre ;)
venligst ...
poeten | 2011-08-27 15:22:08 |
Egentlig forsøgte jeg blot at besvare dit spørgsmål:
citat:JAMEN; HVAD så med os, som ender med at få noget heeelt andet end dét, vi faktisk (be)stemte (eks. Malou Aamunds karrierehop fra NyAlliance til Venstre) ?
Hvordan tror du egentlig det føøøøles at - aldeles ufrivilligt - ha' lagt al sin stemmevægt på et parti, man absolut ikk' ku' drømm' om at støtte? citat slut
Det fik jeg åbenbart ikke formuleret tydeligt nok, så jeg har slettet komentaren og forsøger så igen. Håber ikke at jeg er nødt til at kunne grundlovens §§§ for at svare sådan her
( meningen er jo den samme. )
Vælgerbedrag er jo vælgerbedrag uanset hvem der udfører den og hvordan den bliver udført.
Det virker under alle omstændigheder krænkende, på den der føler sig bedraget.
Bedragerri er ikke i orden i det hele taget, efter mine begreber.
Heller ikke hvis grundloven giver tilladelse hertil.
Uanset hvilket politisk synspunkt man har, så er det klart at " en human og medmenneskelig holdning" kan defineres på forskellig måde.
Det er jo ikke uden grund, at politikerene ikke vil fastsætte en økonomisk fattigdomsgrænse her i landet. Alt afhænger jo som bekendt af øjnene der ser og ørerne der hører.
Uanset hvordan jeg formulerer human eller medmenneskelig, så kan jeg nok ikke forvente at alle er enige med mig.
Jeg ved godt at det er blevet foreslået, at man skal fratages sin stemmeret, hvis man får "offentlig forsørgelse" Dette synspunkt deler jeg på ingen måde.
Jeg tror på, at vi må dele de goder der er.
Ingen kan bidrage med mere end de har/får mulighed for.
Skellet mellem fattig og rig er jo blevet en hel del større gennem årene og bankpakke 4 viser med al tydelighed hvem, der bliver tilgodeset.
Mærsk MC Kinnie Møller ejer som bekendt Danske Bank, så mon ikke Danske Bank bliver vurderet til, at være så stor at den ikke må gå ned.
venligst
citat:JAMEN; HVAD så med os, som ender med at få noget heeelt andet end dét, vi faktisk (be)stemte (eks. Malou Aamunds karrierehop fra NyAlliance til Venstre) ?
Hvordan tror du egentlig det føøøøles at - aldeles ufrivilligt - ha' lagt al sin stemmevægt på et parti, man absolut ikk' ku' drømm' om at støtte? citat slut
Det fik jeg åbenbart ikke formuleret tydeligt nok, så jeg har slettet komentaren og forsøger så igen. Håber ikke at jeg er nødt til at kunne grundlovens §§§ for at svare sådan her
( meningen er jo den samme. )
Vælgerbedrag er jo vælgerbedrag uanset hvem der udfører den og hvordan den bliver udført.
Det virker under alle omstændigheder krænkende, på den der føler sig bedraget.
Bedragerri er ikke i orden i det hele taget, efter mine begreber.
Heller ikke hvis grundloven giver tilladelse hertil.
Uanset hvilket politisk synspunkt man har, så er det klart at " en human og medmenneskelig holdning" kan defineres på forskellig måde.
Det er jo ikke uden grund, at politikerene ikke vil fastsætte en økonomisk fattigdomsgrænse her i landet. Alt afhænger jo som bekendt af øjnene der ser og ørerne der hører.
Uanset hvordan jeg formulerer human eller medmenneskelig, så kan jeg nok ikke forvente at alle er enige med mig.
Jeg ved godt at det er blevet foreslået, at man skal fratages sin stemmeret, hvis man får "offentlig forsørgelse" Dette synspunkt deler jeg på ingen måde.
Jeg tror på, at vi må dele de goder der er.
Ingen kan bidrage med mere end de har/får mulighed for.
Skellet mellem fattig og rig er jo blevet en hel del større gennem årene og bankpakke 4 viser med al tydelighed hvem, der bliver tilgodeset.
Mærsk MC Kinnie Møller ejer som bekendt Danske Bank, så mon ikke Danske Bank bliver vurderet til, at være så stor at den ikke må gå ned.
venligst
haleløs | 2011-08-27 16:29:03 | |
Vældig interessant valgoplægs-diskussion, vi har (haft) hér! Synes, du har ganske ret (i det meste)!
Læste også den tilrettede version ... og NU stemmer selv versefødderne ;)
venligst ...
Læste også den tilrettede version ... og NU stemmer selv versefødderne ;)
venligst ...
poeten | 2011-08-27 20:46:29 |
Godt at du forstår hvor jeg vil hen.
Som tidligere udtrykt, så er det fint nok at kunne være enige om at være uenige, det åbner trods alt for en dialog.
Skulle vi ikke tilbyde politikerne et kursus, så også de kan lære at debatere på et sagligt niveau, i stedet for den kommunikationsform, der anvendes lige nu. ?
Tak for tilbagemeldingen også på den tilrettede form.
Som tidligere udtrykt, så er det fint nok at kunne være enige om at være uenige, det åbner trods alt for en dialog.
Skulle vi ikke tilbyde politikerne et kursus, så også de kan lære at debatere på et sagligt niveau, i stedet for den kommunikationsform, der anvendes lige nu. ?
Tak for tilbagemeldingen også på den tilrettede form.
chilsen | 2011-09-08 23:05:52 | |
Jeg er ikke den største tilhænger af rimdigte, men godt digt, godt indhold, velformuleret.
Jeg glæder mig til at sætte MIT første kryds i hvertfald (;
Jeg glæder mig til at sætte MIT første kryds i hvertfald (;
poeten | 2011-09-09 20:35:02 |
Det er rigtig godt du vil bruge din stemmeret, så har du gjort hvad du kunne. God valgdag venligst.
Ester Jensen | 2012-04-10 08:45:42 | |
Jeg bliver altid så glad, når jeg støder på rimdigte, fordi de efterhånden er uddøende. At dit så er et politisk et af slagsen, gør det jo bare meget sjovere!
poeten | 2012-04-10 10:58:07 |
Tak skal du have. Indimellem kan jeg kun skrive rimdigte, det afhænger lidt af hvad humør jeg er i. Hvis du læser andre digte her på min side, så vil du se at jeg skriver meget forskelligt.Poeten
Du skal være logget ind, før du kan kommentere og vurdere!
Men uanset hvad, mener jeg ikke at man kan tillade sig at brokke sig, hvis man ikke,
i det mindste tager stilling og så stemmer ud fra det.
Jeg er klar over, at det ikke bliver som jeg kunne ønske men det skal nu ikke afholde mig fra at udtrykke min protest mod det " rådne menneskesyn " der har bredt sig.
Man må jo sige, at det hele kører efter biblen: Giv til dem der har og fratag dem der har lidt , alt hvad de ejer.
Den holdning er jeg ikke enig i og jeg må så bruge de muligheder der er, for at udtrykke min protest. venligst